לפטופיסטים ועובדים בקפה: סיפור של נכס או נטל עבור בתי הקפה?

הנה תמונה. אולי היא תהיה לכם קצת מוכרת: 

אתם נכנסים לבית קפה סביב תשע בבוקר. בפינה כבר יושב מישהו עם לפטופ פתוח, קפה חצי שתוי לידו, חיוך מרוכז מול המסך. כמה שעות אחר כך, תיכנסו שוב – והוא עדיין שם. אולי עם עוד קפה, אולי עם בקבוק סודה וכריך קטן ליד, אולי בדיוק באמצע שיחת זום.

רבים שואלים, ובצדק, מה יוצא לבעלים של בית הקפה מכל הסיפור הזה? האם נוודים דיגיטליים, פרילנסרים ולקוחות-עובדים הם ברכה לעסק, או שמא נטל? זו לא רק שאלה מחקרית-אקדמית, זו גם שאלה של פרנסה ושל שגשוג. ובעולם שבו עבודה בבתי קפה (או מבתי קפה) הפכה ממש לדרך חיים – זו שאלה שמבקשת תשובה חדשה.

אז מה באמת קורה שם?

מצד אחד, לקוחות-עובדים "תופסים שולחן". לפעמים לשעות ארוכות. ולפעמים, כן – רק על כוס קפה אחת. מצד אחר, לקוחות-עובדים יוצרים נוכחות קבועה גם בשעות מתות. הם בונים שגרה ויוצרים תנועה שקטה ונעימה שמושכת אחריה אחרים. הם צורכים – לא תמיד הרבה בבת אחת, אבל לרוב בעקביות – עוד קפה, עוד נשנוש, אולי גם ארוחה קלה באמצע היום.

ובעיקר – הם מדברים על המקומות שהם נוהגים לפקוד בקביעות, ועל אלה שיצא להם להכיר במקרה, במסגרת פגישת עבודה עם קולגה. הם מדברים על המקומות האלה בסטוריז, בפוסטים, בשיחות קפה אמיתיות עם אנשים אמיתיים. ומה יכול להיות חזק יותר משיווק מפה לאוזן – אותנטי וחינמי?

לא כל בית קפה מתאים, לא כל לקוח מתאים

הנה כמה יתרונות מובהקים:

  • נוכחות שקטה – אנשים שעובדים במקום מוסיפים חיוּת, בלי להפוך אותו לרעשני מדי
  • צריכה מתמשכת – נשנוש פה, קפה נוסף שם, לאורך כמה שעות, זה עניין פיננסי מצטבר
  • שגרירים טבעיים – לקוחות-עובדים הם אנשים שיודעים לספר סיפור. הם ישמחו לספר ולהמליץ על חוויית קפה טובה שחוו לצד הלפטופ שלהם
  • קשרים עסקיים – פגישות עבודה עם קולגות, ישיבת צוות (מצומצם), פגישת היכרות בין יזמים, כל אלה יכולים להפוך את בית הקפה גם למרחב עסקי מעניין, לרשת עסקית קטנה

ולסיום

תופעת ה"עובדים בקפה" היא חלק מהמציאות של עולם העבודה היום. כנראה כאן להישאר. היתרונות שלה עבור העובדים עצמם די ברורים – אווירה, יצירתיות, חופש, יעילות – אלה רק חלק קטן מהאיכויות של בית קפה, כמרחב עבודה ויצירה. אבל יש כאן עוד צד במשוואה – בתי הקפה עצמם. או יותר נכון, בעלי בתי הקפה.

אנו משיקים בזאת סדרת ראיונות עם בעלי ובעלות בתי קפה, שיעסקו בדיוק בסוגיה המדוברת כאן.

אתם מנהלים בית קפה – קטן, בינוני, או גדול – אנחנו רוצים לשמוע אתכם! אנחנו רוצים לקבל הצצה לאופן שבו אתם רואים את תופעת ה"עובדים בקפה". האם היא נכס עבורכם? האם היא נטל? אתגר עסקי? מה יכול להפוך אותה לנכסית יותר עבורכם? אם אתם בעלי בית קפה או מכירים כאלה – מוזמנים לכתוב לנו. אם אתם "לקוחות-עובדים" בעצמכם – נשמח לשמוע גם אתכם: מה הופך בית קפה ל"משרד החלומות" שלכם?

כי בסוף, כידוע, הקפה הוא לא רק קפה. הקפה הוא גם אנשים, הקפה הוא גם תחושות, והקפה – ובתי הקפה – הם חלק בלתי נפרד מעולם העבודה ומעתידו. בואו נעשה את העתיד הזה לטוב יותר לכל הגורמים במשוואה.

אז הנה קול קורא (בקפה)


בעלי ובעלות בתי קפה – אשמח לראיין אתכם! מוזמנים לכתוב לי ווטסאפ (050-4897972) או במייל (pinatcafesh@gmail.com). לא מתאים לכם ממש להתראיין ולהיחשף? הנה שאלון קצרצר ואנונימי, שיכול לעזור לי להבין את הראש שלכם, לתת ביטוי לקול שלכם ולאסוף תובנות אמיתיות מהשטח: קליק כאן לשאלון הקצרצר.

לפטופיסטים שעובדים בבתי קפה (או עובדים בכלל) – כאמור, אשמח גם לתובנות שלכם. מוזמנים לכתוב לי, גם במייל או בווטסאפ, או למלא את השאלון האנונימי הזה על סביבת העבודה המועדפת שלכם: קליק כאן לשאלון.

לקריאה במגזין "שותים" – מכאן

שתפו:

Facebook
LinkedIn
X

נראה לנו שתאהבו